Ardennen.reismee.nl

Wildpark Gibier La Roche en Ardenne

Vanochtend was het schitterend weer, dus met de Soleil zit het vandaag wel goed. Omdat we vanmiddag naar het zomercarnaval in Houffalize wilden, besloten we vanochtend een enkele activiteit te doen, niet al te ver van 'huis'. Het werd een bezoek aan het wildpark Gibier bij La Roche.

Het wildpark heeft dieren uit het wild van de Belgische Ardennen. Ze hebben ezels, paardjes, heel veel herten in allerlei soorten en maten, wilde zwijnen, wilde runderen, geiten, een lynx, wilde kat, vos, oehoe, wasbeertjes, kippen, ganzen, kalkoenen. Tevens is er een speeltuin en een restaurantje met een kleine kaart bij.

Het terrein is wat steil en kiezelig maar het ligt wel erg mooi midden in de bossen bovenop tegen een heuveltop aan. De beesten zijn er vrij tam en op wat uitzonderingen na (als ze in hun hok zitten) goed zichtbaar en zelfs aaibaar. De kinderen hadden veel plezier met het aaien en voeren (van gras en hooi) van de dieren.

Daarna hebben ze zich nog goed in de speeltuin kunnen vermaken terwijl we wat dronken op het zonnige terras.