Ardennen.reismee.nl

Centrum Radhadesh

Wat wel bijzonder is dat er in deze streek een Hare Krishna gemeenschap is. Ze leven in een groot kasteel bij Petite Somme en het Centrum heet Radhadesh en is opHindoeistische leest geschoeid. Het ligt afgelegen bij het dorpje op een groot stuk landgoed. Het kasteeltje is prachtig om te zien en wordt opgeknapt. Hier worden ook regelmatig cursussen en retraites georganiseerd.

Helaas was de rondleiding pas rond half vier en we waren er rond half 1. Aangezien we geen zin hadden om uren hier rond te hangen hebben we die dus over geslagen wat ik zelf wel erg jammer vond maar Michel en Kars vonden hier sowieso weinig te doen. Maaike en ik vermaakten ons wel in het Indiase winkeltje.

We hebben een beeldverhaal gekeken over De Mysterie van Creatie waarbij het ontstaan van het heelal werd uitgelegd aan Arjuna en het reincarnatieprincipe van de ziel werd uitgebeeld. Verder kregen we nog een kort verhaal over Krishna, Radha en de Gopi's.

Het heeft een eigen restaurant, een bakkerij en een Indiaas winkeltje waar je werkelijk alles wat uit de Indiase cultuur komt kan kopen. Verder is er echter niet veel te doen. Er is een kleine speeltuin voor wat kleinere kids. Het is wel bijzonder om te zien hoeveel mensen er leven in vaak traditionele Indiase kledij en uiterlijkheden in smink en versieringen, Indiase maar ook Westerse mensen.