Ardennen.reismee.nl

Plopsa Coo

Vandaag was het dan zover, we gaan naar Plopsa Coo. Het weer zou vandaag een stuk beter zijn (tijdelijk) dus we maken er gelijk maar gebruik van. De kaartjes hadden we al via internet besteld en betaald maar helaas moesten we in eerste instantie toch gewoon de ellenlange rij in. Later werden we er weer tussenuit gehaald en mochten we onze prints inleveren bij kassa 5 voor armbandjes. Ik vond het al vreemd dat we alsnog in de rij moesten gaan staan terwijl we alles gewoon al bij ons hadden en hadden betaald.

Uiteindelijk waren we binnen en we gingen gelijk naar de bobslee baan. Het was flink druk aan het worden in het park vanwege het goede weer natuurlijk (en het slechte van gisteren en de mindere voorspelling voor morgen). De bobslee baan was erg leuk ! Deze is best lang en je kan er heel hard van af gaan. Dat regel je zelf. Stoer dus.

Je merkt nu wel oudere kinderen dat je alleen nog maar de snellere en stoerdere attracties pakt en eigenlijk bevalt mij dat uitstekend
Wink
, na jaren bij kinderdingen te hebben staan wachten. Nu kunnen we tenminste gelijk naar de snellere leukere attracties waar je als volwassene tenminste ook wat aan hebt. Het is veel leuker omdat nu met vieren te kunnen doen dan telkens apart of omstebeurt omdat 1 van de kids nog te klein is en niet mee kan.

Behalve deze, de Mega Mindy flyer.. want daar ga ik met mijn hoogtevrees niet in dus.. De rest van het gezin ging wel maar ik ben maar op aarde gebleven. Michel zei achteraf ook dat het best heel hoog was en dat het maar goed was dat ik niet was meegegaan. Zelfs hij vond het best heel hoog zweven.

We hebben achtereenvolgens de Coaster gedaan, de Splash en daarna hadden we honger en zijn we voor vier Sandwiches Hollandia met ijsthee gegaan. Na de lunch bij de aapjes gekeken en richting de Wicky/Vicky rollercoaster gegaan. De rij was nu aanzienlijk minder rond etenstijd en daar maakten we dankbaar gebruik van. Dit is de nieuwste attractie en ik moet zeggen, het is ook gelijk wel de leukste van het hele park als je van snelle actiegerichte dingen houdt.

Waar de Coaster en de Splash redelijk tammetjes zijn en niet zo heel veel indruk achterlaten, doet de Wicky dat wel. Deze is ondanks het ontbreken van loupings wel stoer en gaat enorm hard en draait zo veel centrifugaal (vooral op het eind) dat je echt even alle gevoel van richting kwijt bent.

Hierna hadden we even genoeg van wilde dingen (we hadden ze immers ook allemaal nu gedaan) en besloten we het treintje te nemen naar het dierenpark. Daar moesten we wel lang op wachten en er werd uiteindelijk ook een extra trein in gezet of zo want er kwam een lege bij.

Het dierenpark is al oud. We zijn er zo'n 12 jaar geleden ook al eens geweest maar het blijft leuk om te komen. Zwijntjes, wolven, herten, dingo's en bokken zijn de dieren die je er kan zien. Het treintje rijdt er langs en je kan voer van te voren kopen om ze te lokken. Wat niet erg lukte trouwens, vooral niet bij de zwijnen. Wel mooie foto's van de herten kunnen maken. Die hadden er wel trek in.

Na het treintje naar de watervallen gegaan. Die kennen we ook nog wel van vroeger. De kinderen konden weer pootjebaden en we namen wat lekkers en rusten wat uit in het zonnetje. Het is nog steeds erg mooi hier.

Daarna nog even de Octopus gehad maar deze gaat echt heel langzaam en levert weinig lol op, op die manier. Ik had het wel gehad na een hele dag sjouwen in dit park. Het is warm en we kregen weer honger. We zijn via de binnenroutes terug naar Houffalize gereden en hebben de plaatselijk Döner zaak een viertal pita broodjes Döner met frietjes gehaald. Het is immers donderdag en donderdag is frietdag bij ons he..

Wink

Rob M.