Ardennen.reismee.nl

Houtopia

Wakker geworden met een prachtige mistige laag opstijgende lucht in de heuvels en de bossen. Het heeft flink geregend. Toch hebben we er niet veel van gemerkt want het huisje is goed geisoleerd en je hoort het dan ook nauwelijks. Ook is het lekker warm zonder te hoeven stoken.

Vandaag zouden we eigenlijk naar Plopsa Coo gaan. Daar hadden we kaartjes voor besteld via internet vanuit de C1000 aktie. Omdat je een datum op moest gegeven had ik gekozen voor de woensdag maar de weersverwachting voor vandaag was ronduit beroerd met veel regen en onweer.

Dus heb ik 's ochtends het park maar gebeld met de vraag of dat we de kaartjes ook op een andere dag mochten gebruiken vanwege de slechte weersvoorspelling. Volgens ene Stijn mocht dit ondanks dat er op staat dat ze niet op een andere datum gebruikt kunnen worden, dus ik ben benieuwd of het morgen of overmorgen gewoon lukt om er toch nog mee binnen te komen.

Vanwege de weersvoorspelling wilden we niet te ver weg gaan en naar iets wat ook binnen activiteiten had. Dat is Houtopia in Houffalize geworden. Het is een soort educatief kinderspeelparadijs. Ik heb zelf een hekel aan dit soort dingen maar dit leek wat meer uitdaging te bieden door de verschillende thema's als Reis door het menselijk lichaam, het Gevaarlijke Huis, Milieubewust leven, Verkeer, de 5 Zintuigen en nog meer dingen.

Helaas bleek het echter allemaal enkel voor kleinere kinderen bestemd veelal onder de 10 jaar. Kars kon zich er wel goed vermaken en Maaike deed wel mee met haar 13de maar eigenlijk was ze er al te groot voor. De thematische onderdelen waren vrij eenvoudig opgezet en een deel van de interactieve dingen deed het niet. Dat was wel jammer en maakte het wat saai hier en daar.

De buitenspeeltuin met doolhof is erg mooi aangelegd en was leuk maar de beloofde springkastelen lagen leeg en doelloos op de grond. Dus die kon je ook niet gebruiken. Voor dit alles moesten we wel 24 euro afrekenen en dat vond ik veel geld voor deze uit de kluiten gewassen (indoor) speeltuin. Voor volwassenen is er niets interessants te beleven en je kan enkel achter je kinderen aan sjokken en hier en daar een bankje opzoeken.

Er was een leuk katje dat zich vermaakte bij de speeltuin.

De rest van de dag hebben we in het huisje doorgebracht. We waren wat moe van gisteren en het weer nodigde niet uit om ver weg te gaan rijden omdat als het echt slecht zou worden we ook nog maar terug moesten zien te komen. Dat leek ons niet verstandig. Het heeft de hele dag af en aan gemotregent. We hebben echter geen onweer gehad ondanks de voorspellingen.

We hebben hier in het huisje een complete mediatheek met wel honderd of meer films. Dus we hebben Avatar zitten kijken en de Adams Family en Jurassic Park III. Zelf ben ik op een goed moment maar wat gaan lezen en aan deze blogs begonnen.

Hopenlijk is het morgen weer beter..