Ardennen.reismee.nl

Parc Chlorophylle

Omdat het vandaag heerlijk weer wordt en morgen het weer omslaat hebben we besloten om vandaag een echte buitenactiviteit te gaan doen. Het is Parc Chlorophylle geworden. Het is een educatief stuk bos van 9 ha. Het oude safaripark is omgebouwd tot een bosgebied met allerlei doe en weet dingen en uiteraard speeltoestellen voor de kids.

Het is bijzonder mooi gelegen bij Dochamps, echt midden in de bossen. Je moet er even een stukje voor rijden maar dan heb je ook wat. Het park is goed onderhouden en bij de ingang kan je kaartjes kopen, naar het toilet (want die heb je verder niet) en een brasserie. Als je het park zelf in gaat kom je met je plattegrond vanzelf langs alle onderdelen als je de looproute volgt.

Er zijn grappige doorkijkjes met schilderijlijsten waar je zelf je foto schilderij kan maken. En verder kom je heel veel speelse informatieplaatsen tegen waaronder een boomkroon loopbrug, speeltoestellen met en zonder educatief karakter, info borden en doe dingen voor de kids.

We hebben gelukkig wat drinken en koeken bij want je bent hier wel een paar uur aan het wandelen met de nodige stops natuurlijk omdat er wat te zien en te doen is. We picknicken met onze limonade en fruitkicks. Waarna de kinderen zich in een labyrinth met dierensporen en het gloednieuwe speeltouwbrugdinges vermaken. (Deze staat niet in de folder omdat het net nieuw is).

Na een paar uur spelen, klauteren, rennen en serieus bezig zijn, zijn we wat overhit en moe. Echter de dag is pas half om dus we bedenken een middagprogramma. Ik had al wel een idee want ik wilde graag naar de grotten van Remouchamps. Als het hard regent kan dat waarschijnlijk niet want er zit een ondergrondse boottocht bij. Maar bij hevige regenval stijgt het water in zo'n grot en dat lijkt me niet veilig. Dus vandaag met de warmte en het droge weer is een grot wellicht een heerlijke verkoeling.