Ardennen.reismee.nl

We gaan naar Houffalize

Vandaag vertrokken vanaf Breda naar Houffalize. We hadden dit vakantiehuisje al een tijdlang op het oog maar hebben het pas voor deze zomer kunnen boeken. Er zijn er maar 14 van en ze zijn heel luxe en ruim.

's Ochtends rond 9 uur opgestaan en flink gepoetst in huis. Stofzuigen, dweilen, al het wasgoed wegvouwen en de laatste was er in. Flink hard gewerkt en daarna de auto ingeladen zodat we rond 1 uur konden vertrekken. We besloten over Antwerpen te gaan ipv over Maastricht maar dat was geen goede keuze. Het verkeer liep rond Antwerpen al behoorlijk vast en op de ring was het niet veel beter.

De weg naar Luik/Liegge was erg druk met vrachtverkeer en hier en daar wegwerkzaamheden. Pas na Luik werd het rustig en ook mooier rijden met heuvels en dalen. Met enige tussenstops en plaspauzes komen we rond 4 uur aan in Houffalize op het sleuteladres en al vlot krijgen we de sleutels en rijden naar ons huisje.

Dat ligt op een heuvel, prachtig tegen een bosrand met dennen en loofbos. We ruimen snel de auto uit om daarna nog gauw voor sluitingstijd de Aldi in Bastogne aan te doen en aldaar kopen we een flinke voorraad voeding en drinken in en natuurlijk ook lekkers en gezond verantwoord fruit en zo. We tanken de auto af met goedkopere benzine hier in België. Dat scheelt wel wat met Nederland. Dan rijden we terug naar Houffalize en gooien de zojuist gekochte lasagne schotel in de oven.

Wat een heerlijk luxe keuken is dit hier. Met vaatwasser, oven, magnetron, koffiezetapparaat, kookplaat met vier pitten en broodrooster. De uitrusting van het huisje is compleet en goed verzorgd. Het is werkelijk een formidabel huisje of huis kan ik beter zeggen want het is best groot met drie slaapkamers waarvan 2 op de bovenverdieping en een badkamer die groter en luxer is dan thuis.

's Avonds besluiten we het bos in te duiken. We maken een wandeltocht van een uurtje en komen langs een stroompje, zien zwijnensporen en genieten van het bos en de bloemen. Door het natte weer is alles groen en vol bloemen ipv droog en geel zoals het soms ook kan zijn hier. We hebben nog even goed weer want woensdag wordt het minder met onweer en regen en zo maar gelukkig was het vandaag schitterend zonnig met een graad of 25. Morgen nog wat warmer..dan gaan we naar Parc Chlorophyl.. de schaduw opzoeken voordat het slecht weer wordt.

Rob M.

Leuk verslag, ik volg het ellke dag!

Jolande

O leuk dat je mee leest Rob :)

Opa Co en Oma Mimi

Geweldig wat jullie allemaal gezien en gedaan hebben,geweldige foto,s en een heel mooi verslag, nog veel plezier en tot gauw groetjes.

Jolande

Dank je wel ! We komen zeker na onze vakantie gauw weer eens langs.