Ardennen.reismee.nl

Durbuy en omgeving

We zijn na het spiritueel centrum doorgereden naar Durbuy alwaar we zo'n 10 jaar geleden onze eerste vakantie in de Belgische Ardennen hebben doorgebracht. Het dorpje zag er nog net zo lieflijk en leuk uit als toen.

We hebben er wat souvenirswinkeltjes bekeken en pizza gegeten. Dat was wel leuk. Verder wat in het dorpje rond gewandeld en de kinderen hebben nog even pootje gebaad in de Ourthe. Helaas begon het weer 's middags wat te betrekken maar ondanks de sombere voorspellingen was het in de ochtend volop zon en in de middag weliswaar bewolkt maar droog.

Na Durbuy zijn we naar Barvaux gereden want daar zoudenveel fossielente vinden zijn. De vindlocatie is langs het spoor op de weg naar Marche en Famenne en dat vonden we niet zo geschikt voor de kids om langs het spoor te gaan zoeken, vooral omdat het spoor nog gewoon in gebruik is. Formeel mag je er ook niet komen maar het wordt kennelijk oogluikend toegestaan. De vindplaats lag inderdaad aan de genoemde weg en was vrij eenvoudig te vinden maar ik ben even naar beneden gegaan (met wel een heel steile helling) maar vond het echt te gevaarlijk voor ons.

We hebben in de directe omgeving van het spoor rond gereden en op diverse wegrand locaties gezocht maar ik kon slechts 1 fossiel vinden in een bandenspoor van een modderig bospad. Dat was wel jammer maar goed.. eentje is beter dan helemaal niets zullen we maar zeggen.